Sunday, April 10, 2011

Lagu ni ustaz Akhil hayy yg bwk..dgr lirik ni mmg kne dgn perjuanganku..ssh nk kte..korang xde hak nk judge aku..ku ada cara dgn gaya ku sndiri..tp yg pasti tujuan kte sme iaitu jln mncri keredhaan ilahi...aku xpduli org nk kte pe psl aku sbb aku sndiri yg corak hdup aku...bg mereka yg hipokrit xpyh la nk brlagak...hdup mcm 2 xkmne..bia org pkir kte truk jnji kte tau pe kte buat..jgn mcm ayam telur sbijik riuh skampung..2 pon tlur ayam org leh wat palsu..hahaha..jd ksimpulannyer kt cni jge la tlur msing2...hahaha


Aku bukan
seperti engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai
menyulam rahsia
juga tak pandai
bermadah pujangga

jika ada benci di hati
oh katakanlah padaku..
relaku terima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga..
kerana tidak sanggup lagi..
mempermainkan dustur Ilahi..
hakikat
hati tak terluka
walau zahirnya ada yang ketawa..

Tuhan,
ku mohonkan keampunan
keterlanjuran
yang berulang kali
teman,
kita patrikan di sini
berakhir sebuah lamunan duniawi
terima syukur taufiq Ilahi..

Aku bukan
seperti engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai
menyulam rahsia
juga tak pandai
bermadah pujangga

jika ada benci di hati
oh katakanlah padaku..
relaku terima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga..
kerana tidak sanggup lagi..
mempermainkan dustur Ilahi..
hakikat
hati tak terluka
walau zahirnya ada yang ketawa..

No comments:

Post a Comment