Tuesday, October 30, 2012

GONNA MISS U

AWAK,,jgn cri sy lg...sy akn hlng..sy ttp dgn janji kte..sy akn tggu....tp doakan sy sihat dan pjg umur..sy akn trima awk ble awk dh selesaikan semua...cinta sy xkan hlg...GLOVENI...SKEHYPEKERAK...OGYUNI...is about u n me..nothing can change it....i believe,,this problem will be settle soon...we start with weird relationship and end it with very special relationship....AMIN...

THE BESTHERAPHY

SENYAP.....the best theraphy......

PENASIHAT YANG BAIK

Arini mmg aku busy sgt..pg2 dh kne pg Hospital.....blik je kne prepare tuk meeting ptg ni..tp fesbuk ttp dibuka utk mngetahui dunia neraka bangsa2 dunia....bkk je dpt satu msg dr Ustaz yg aku plg ske die ngajar dlu....Ustaz Thalal mmg rock...tringat ksh die mngajar aku arab dulu kt u...mmg sempoi..die dh mcm abg kte org...mcm xde ruang perbezaan antara seorg pensyarah dgn student...bnda 2 yg pensyarah skrg xde....arini aku chat pjg dgn die...mcm2 crite...aku sempat mntk nasihat dr die...aku crita mslh besar aku dr die....aku mmg berterima kasih dgn uztaz sbb bg nasihat yg mmg aku rasa btl2 dh mnyedarkan aku...aku sdar aku dh terlalu mnjatuhkan diri aku sndiri...aku dh bg org pijak aku mlampau2 sgt..aku dh xtegas mcm dulu..aku sdr smua 2..aku jd bodoh bila aku bg pluang kt org mempermainkan aku...aku dh berlaku kejam...ak berterima ksh dkt ustaz sbb bg aku nasihat..aku akn mle bertindak....ajal,,maut,,jodoh,,smua di tgn tuhan...bnr manusia mmg sng berubah sbb dikuasai persekitaran...mudah dipengaruh ble melihat kesenangan....lpe ssh sng dlu...terhumban dgn nafsu smata2...aku dh lpe ajaran Tuhan..aku perjuangkan bnda yg bkn hakiki....NOR ROZIMAN kembali...aku dh jemu dihina..dilyn mcm sampah...jika org blh wat mcm 2 jgn lpe dgn Tuhan....ALLAH 2 maha adil....Ya Allah,,ko rahmatilah org disekelilingku...Ustaz,,smoga sihat selalu....

PENAGIH TEGAR

pg2 ni aku rasa hepi je....HEPI la sgt...arini kne pg hospital lg check..dan yg pasti aku akn dpt bekalan DADAH yg bnyk dan menyusahkan..Ya ALLAH,,maafkan aku slalu mengeluh...hmm,,pg2 dh kne pg tmpat yg aku mmg xske pg...tp ble tggu giliran aku dpt tgok bnyk drama kehidupan manusia..yg pasti muka2 yg dtg kt tempat ni smua tension,,sedih,,takut dan xde mood..aku paham...aku pnh rse smua 2...tp nk jdkan cerita khidupan aku mmg dkt dgn hospital sbb mak aku kje hospital...aku dh biasa tgk keadaan ni...even smpai satu kakitangan hospital tmpt aku 2 dh knl aku..aku dh mcm maskot hospital je dulu...skrg dh berbeza...penilaian ku trhadap tmpt aku bermain2 kecil dlu sdh berbeza...aku kini merupakan org yg kerap jd pngunjung tmpat ni.....awl2 pg aku dh kne sembur dgn mak aku remind ttg aku pnyer appointment dgn doktor....hmm,,nsib ada mak..xtau ad x org leh jd mcm mak aku...aku pg dgn prasaaan bnci....pg2 doktor dh ckp mcm2..kne wat tmu janji lg....seronok jgk rse dgr leteran doktor..ada jgk org yg syg aku nih..hmm..SAYANG???hmm,,pg mati dgn word penipu dusta 2..smua lakonan...ble part amik ubat kt farmasi,,aku tertgk srg mak cik tua kne papah dgn ank lelaki beliau...smpi mak cik 2 dh xlarat... dh jalan ank beliau dukung mak cik 2..mngalir air mata aku tgk kejadian 2....aku mle yakin balik SAYANG 2 mmg wujud kt dunia ni..cme ikhlas @ tidak je....aku doakan aku sempat jge mak bapak aku smpi nyawa terakhir aku...ble nme aku dipanggil utk amik ubat aku dh lihat satu plastik besar khas tuk aku...siap berbeza warna dgn org...TAHNIAH,,aku dh jd penagih tegar.....Alhamdulillah...

Monday, October 29, 2012

SAD STORY PART2

dulu aku kau puja
dulu aku kau sayang
dulu aku sang juara
yang selalu engkau cinta
kini roda telah berputar
kini aku kau hina
kini aku kau buang
jauh dari hidupmu
kini aku sengsara
roda memang telah berputar
mana janji manismu
mencintaiku sampai mati
kini engkau pun pergi
saat ku terpuruk sendiri

sakit teriris sepi
ketika cinta telah pergi

mana janji manismu
setia sampai aku mati
kini engkau pun pergi
saat ku jatuh dan sendiri
mana janji manismu
mencintaiku sampai mati
kini engkau pun pergi
saat ku terpuruk sendiri

BIARKAN BERLALU

aku xtau nk tulis pe..biarla..hati aku hancur sgt2...mgkin pngorbanan aku kali ini yg terakhir..aku sdr tindakan ini akn mnyeksakan aku sndri..tp xpe..biarkan berlalu...i thought i could give u another chance but i dont think so...everything had changed in just one moment and u decide 2 forget our promise...aku dh xtau nk ckp pe...biarla aku menyendiri......doa ku sentiasa ada mengiringi mu...keputusan ini utk melihat semua org bahagia...biarlah semua berlalu but my feeling havent changed..once i love u untill die u r always in my heart....

Friday, October 26, 2012

AKU AKAN INGAT

"saya dh bnyk TOLONG awk."......i will remember ur MAGIC word untill my last breath...tq

SABAR

aku knl dia sgt2..xpe..biarlah...aku lbh suka berdiam diri...sabar kekuatan org yg beriman...

KAWAN

bila hati pedih hanya doa jalannya
mungkin aku belum mampu menerima namun, hakikat aku terlalu terluka
itu aku tak mampu untuk tersenyum ... tak mampu untuk ketawa ...
lalu, hanya air mata teman setia ...
lantas ketika aku jatuh, terlalu jatuh
aku lemah, terlalu lemah ...

hadir teman-teman memberi semangat
hadir mereka menyambut aku yang semakin tenggelam ...

aku akui mereka sayangkan aku lalu, perlukah aku berduka sepanjang masa ???
dan aku ingin kembali bangkit ... mahu kembali berdiri ...

aku ingin kembali senyum, mahu kembali ketawa ...
berikan aku masa teman agar aku kembali seperti dulu
jangan kau lepaskan genggaman mu teman aku masih perlukan tangan mu untuk terus bangun ...

*Tq kawan.....korang dh bnyk tlg aku..aku akn bls jasa krg..aku bkn kwn lpe kwn...skali bkwn smpai mati berkwn

AKU

perlu aku mencari kekuatan diri
mencari semangat sendiri ...
dan aku perlu lepaskan semua ...
lepaskan segalanya ...

dan aku perlu hadapi
meski hati masih kecewa dengan apa yang berlaku ...

aku perlu bangkit, aku perlu bangun
dari kekecewaan ini ...
tak mahu menangis lagi, aku perlu senyum ...

dan aku tahu aku mampu lakukan dan aku tak mahu kecewa ini membelenggu hidup aku ...
aku tahu aku boleh ...

SPEECHLESS

 Aku manusia biasa..tidak tahan dgn tomahan dan hinaan..aku jgk manusia biasa yg tidak tahan ditipu dan dibohongi...
tak pasti sebenarnya apa yang berlaku ... sesungguhnya aku akan terus mencari jawapan ini ...
dan aku terkadang seperti hilang arah ...
mencari sesuatu itu ...
dan pengorbanan ini perlu aku lakukan walau hati akan terluka ...
sungguh berat untuk aku tinggalkan tapi, itu yang terbaik ...
pengorbanan ini perlu aku lakukan ...
tinggalkan semua yang tersayang untuk mereka terus bahagia ..
dan aku akan pergi, tapi bukan tinggalkan kalian namun, sekadar untuk
membahagiakan kalian ...
itu yang terbaik bukan ???
aku tidak mahu menjadi punca dalam hubungan kalian ...
dan aku sanggup buang rasa cinta, rasa sayang ini demi kalian ...
agar kalian bahagia selalu ...

buat kalian aku doakan kalian sentiasa bahagia ...
pada kamu yang pernah aku sayang ingatlah perasaan ini tak pernah mati tapi,
aku terpaksa pergi untuk kalian bahagia bersama ...

ADAKAH AWAK PAHAM??

saat ini sungguh aku perlukan kamu ... aku semakin tak mengerti kerana semakin ingin aku lupakan dirimu semakin kuat hati ini berdetak untuk kamu ...
aku semakin tidak mengerti bila aku ingin lari dari kamu semakin aku rasa ingin dekat pada mu ..
dan bila aku ingin kikiskan rindu semakin tebal aku merinduimu ...
semakin ingin ku buang sayang ini untuk mu semakin aku sayang pada mu ...

sungguh aku tak mengerti dengan perasaan ini ...
dan kamu ??? aku tak tahu apa yang bermain dalam fikiran mu ...
cinta ??? kasih ??? ... apa perasaan ini untuk kamu ???
sungguh hanya diri mu dalam hati ku ...

aku rindu sebenarnya ... rindu akan dirimu ...
rindu kenangan kau & aku ... mengertikah kau ???
fahamkah kamu akan hati ini ???

segalanya menjadi semakin sukar bila mana masing-masing hendak menang ...
lalu, bila aku cuba untuk mengalah kenapa perlu diamkan saja ??
bukankah perlu kau bersuara dengan ketidakpuasan hati mu ?
lalu berikan jawapannya pada ku jangan dibiarkan aku masih tertunggu-tunggu ...
sungguh penantian ini menyeksakan aku ...
menanti sesuatu yang belum pasti menjadi milik ku ...

jawapan hanya pada diri mu
aku juga punya perasaan jangan diseksa aku begini ...
apakah kesabaran ini akan dibalas dengan kejujuran mu ?
sayang, sungguh aku sayang pada mu tapi, hakikatnya aku masih keliru ...
seterusnya apa ?
dan hanya tangisan ini yang aku ada ...

air mata ini peneman bila aku rindu ...
air mata ini peneman bila aku tak mampu luahkan rindu ...
air mata ini peneman bila sayang ini tak mampu aku tuju ...

sayang, aku masih menunggu kata-kata dari mu ...
hanya kamu mampu meredakan resah ini ...
sungguh aku terlalu rindu pada mu ...
sungguh aku perlukan diri mu di kala ini ...

sayang, jangan biarkan begini ...
aku perlukan diri mu ... terlalu rindukan diri mu ...
sungguh sayang ...

AKU REDHA

sekadar memandang diri mu dari kejauhan
sudah memadai redakan rindu hati ini ...
sungguh aku rindu dengan senyuman mu, aku rindu dengan tawamu ...

adakah kau jua punya perasaan seperti itu ???
sungguh aku inginkan diri mu ... terlalu inginkan dirimu ...
sungguh bila aku berjumpa kamu, lidah ku kelu ...
hilang semua kata-kata ...

dan sesudah segala ini berlaku ingin sekali aku dengar dari mu
yang kamu tidak perlukan diriku ... namun kuatkah aku untuk dengar itu ???

sayang, aku terlalu sayangkan diri mu ...

MASALAH

in trouble again..
i just wish 2 be so strong
like SUPERMAN or HANG TUAH...can i?

  ya ALLAH, plz forgive me.

;;selamatkanlah dia dunia akhirat,amin;(

DULU

Malam ni aku rse aku nk berkarya dlm bahasa london...
 
moment
i love to be loved..
i love to be cared...
i love to be so happy..
i love to smile..

but i wonder whether this is mine?
i am declining all the feelings u r expressing towards me.

u tell everything.
but.

ada rintangan.
dan aku tak ada kekuatan untuk mengatasinya..;'(

*Aku rindu aku yg dulu..knpe aku lmh sgt.....

SAAT BLUR

Setiap kali aku blik ke rumah akn jd satu situasi pd waktu tertentu yg akn wat aku jd blur...wk2 2 mcm tbe2 jek alam ni jd stop..situasi ni mmg wat aku jd xtau nk jwp pe...tuhan je tau..bia la post aku kali ni gne bhsa penjajah...lme dh xspeaking london ni...

i always have this kind of feeling when my parent esp my MAK keep on asking me the same question when aku balik rumah...and i always end up answering the same answer..

"Ada,,kami ok...die slalu kol...we keep in touch.."

why do some parents will worrying too much and keep asking that kind of question????jwpan nye senang je..die org syg sgt kat anak die....terlalu prihatin...hmm..AKU SAYANG MAK BAPAK AKU...

AKU AKAN TERUS BERJUANG

aku akn terus .
terus menerus.


bencilah aku .

marahlah aku .

jelinglah aku .


aku tak kisah .

i had let go my feelings for u.

now im letting u yourself go.


watever hapens, i hope u will be happy .

i will never want to see u sad. disappoint .

let me alone

alone and alone in the crowd .

i wont regret .

goodbye .


may Allah alwez bless you.

may hepiness alwez whisper your name .

Amin .

Wednesday, October 24, 2012

REDHA

aku bukan Lelaki kuat.
akulah lelaki yang paling lemah dalam dunia.
paling kuat menangis.
paling goyah dan tumbang di banyak masa.

tapi aku ada penyakit degil.
degil untuk kalah.
degil untuk tewas.
degil untuk biar jiwa tersepah.

hari ini aku kongsikan apa yang membantu hari2 sukar aku.
aku tak ada apa2 untuk bikin kau2 semua percaya kemujarabannya. aku cuma ada aku sebagai bukti.

titik tolaknya--
kena percaya janji tuhan seratus tujuh puluh peratus bila dia kata "minta-- dan aku bagi".
dan jangan sekadar minta sekali.

kalau sungguh apa yang kita mau itu yang terbaik untuk kita--
lambat laun sampai juga ke tangan kita.
kalaulah tak kunjung tiba--
ajarlah hati untuk terima yang tuhan itu maha tahu.

sesungguhnya dia pencipta segala.
dari yang terzahir sehingga ke yang paling dalam hati--
dia tahu kenapa kita mahu apa yang kita mahu.
kalau mak abah kita sanggup kerja siang malam demi anak yang mahukan sesuatu, apa lagi tuhan yang mencipta setiap zarah yang wujud sejak azali dulu.

dan yang penting--
sabar dalam menunggu.

insyaAllah,
inilah random kindness of the day aku.

1) demi mahukan zuriat.

rabbi laa tazarni fardan,
wa antal khairul waarithiin.
tuhanku, janganlah dibiarkan aku ini berseorangan,
dan sesungguhnya engkaulah yang terbaik dalam memberi waris.

wallahi, tak sempat dua bulan mengamalkan ayat ini seusai solat, kami didatangi bunda juna yang bertanya sama ada aku sudi menjaga zuriatnya yang bakal lahir ke dunia.

2) demi mempermudah segala masalah.

rabbi yassir walaa tu'assir,
rabbi tammim bilkhair.
tuhanku, permudahkanlah dan janganlah dipersulit,
tuhanku tamatkanlah dengan sebaik2nya.

gunakanlah ayat ini di SETIAP kali datang permasalahan. sebelum kau buat keputusan, bacakan ini, moga2 datang pertolongan dari tuhan yang akan membantu kau dalam keserabutan dalam menghadap manusia, masalah atau apa saja.

3) demi rezeki yang cukup asal cukup.

wamayyattaqillah yaj'allahu makhraja.
wayarzuquhu min haithu laa yahtasibu.
wamayyattawakkal 'alallah-- fahua hasbuhu.
innallah baalighu amrihi qad ja'alallahi kulli syai inqadra.

dan sesiapa bertakwa kepada allah-- diadakan allah jalan keluar.
dan dibagi rezeki padanya dari jalan yang tak disangka2.
dan sesiapa berserah sehabis2nya pada allah-- padanya dibagi kecukupan.
sesungguhnya telah diadakan ketentuan pada setiap sesuatu pada sesiapa yang dikehendaknya.

amalkan ini dan kau akan rasa tenang-- rasa tak perlu disegala2nya, cukup dengan sekadar cukup-- rasa malu untuk terlalu mahu. kerana apa perlu semua itu, bila telah ada tuhan di setiap jalan engkau itu.

4) demi meminta pertolongan.

ya hayyu ya qayyuum,
birahmatika astagheethu.
aslihli sya'li kullaha--
walaa takiluni ila nafsi--
turfata 'ainin

wahai tuhan yang maha hidup, wahai tuhan yang maha memasak kami,
dengan rahmatmu aku mencari bantuan dan perlindungan,
tolongi aku dalam apa yang aku kerjakan setiapnya--
dan janganlah ditinggalkan aku ini bersendirian dengan cuma diriku--
walau dalam sekelip mata cuma.

ayat ini aku hafal apakala aku dengar kisah dari ustaz kazim al-hafiz. dia ceritakan rasulullah melihat fatima hidup dalam keadaan susah, dan dipesannya supaya fatimah mengamalkan ayat ini sebelum baginda pulang. bila baginda datang sekali lagi, dia dapati fatimah masih dalam keadaan sama. rasulullah terus menegur fatimah "ternyata kau tidak mengamalkannya".

buat sementara, aku hulurkan ini dulu.
moga2 ada terlekat satu dua dalam kepala kalian semua.
moga2 ini jariah aku sementara aku ada kesempatan menyampaikannya.

pesan aku--
tuhan itu ada.
percaya dan bukan sekadar kata.

yakin.
dia selalu ada untuk kita--
tak kiralah buruk mana kita--
tak pedulilah walau orang kata kita tak layak untuk tuhan kita.

tuhan itu sifatnya ADA.
 Tribute 2 Fyn Jamal...tq sis

Tuesday, October 23, 2012

SENIMAN MENANGIS

aku cinta i love you
i miss you ku rindu
i want always together
no body no body but you
aku cinta i love you
i miss you ku rindu
i want always together
no body no body but you

MISS U

PANGET,,tlg jge kesihatan awk...sy jauh nk jge awk...awk,,kuatkan diri ek...Mntk la cuti..kje awk xkan dpt ganti kesihatan 2....pliz..sy merayu...miss u my PANGET

SAD STORY EPISOD 1

aku mmg dh xmcm dulu..smnjak 4 bulan dulu aku jd lmh sgt..aku hilang segala2....aku hilang stamina,,semangat dan segala2nya....aku jd lmh,,,nk main pn aku pkir bnyk kali...smnjak aku kne penyakit 2 aku jd org lain...tp aku sedar waktu SUSAH mmg org yg kte anggap penting dulu xnampak muka..tp yg pling aku sedih org yg plng hampir dgn kte...4 bulan ni mcm2 jd kt aku...kesihatan aku mkin teruk,,kje aku xdpt fokus...aku dihina,,diherdik,,dicaci,,segala kemanisan aku dulu org anggap mcm racun..pe yg aku buat org nmpk mcm xgne.aku sedih..tp yg plng aku sedih ble ditipu...segala bnda yg ak wat org anggap aku ni hina..org menyampah dgn aku..dlm 4 bulan ni jgk aku ad mslh kewangan...aku igt lg kte KAWAN aku yg akn aku igt ni.."DH MISKIN SGT KE?"aku diperli smpi tahap begitu...aku mmg xckup duit waktu 2...tp aku ttp pgng prinsip aku xkan berhutang.....4 bulan ni jgk mengajar aku mne kawan mne lawan..yg aku jumpa bnyk lawan..trmasuk org yg pnh sanjung kita dulu..kdg2 aku sengaja uji die org tp ble dh tgok mmg aku akn igt..tp aku xkan berdendam sbb aku redha....dlm 4 bulan ni jgk air mte aku mudah sgt mengalir...aku akn menangis setiap mlm sbb aku takut dgn mati..aku menangis bla akn meninggalkan org yg aku syg.....bnyk bnda aku nk buat utk mereka..aku baru sdr skrg tuhan dh tarik nikmat aku sikit2...aku insaf...aku dh lme jahil...aku mmg xdpt tenang mcm dulu...mgkin dosa silam aku wat aku mcm ni...aku sedar tuhan dh bg aku peluang kedua..aku akn buktikan aku hidup kt muka bumi ni bukan utk suka2...kpd KAWAN2 atau ORANG yg aku syg,,spnjg 4 bulan  ni aku bnyk belajar..aku xkan memendam rasa..aku tau semua org ad cara msing2...terima kasih atas doa ikhlas kalian...aku sedar hdup di muka bumi tuhan ni semua nya sementara....aku akn kembali....itu janji aku

IM STILL ALIVE

Tarikh keramat itu penentu segala2 nya...20 OKTOBER 2012...smua nya terbongkar....hari 2 aku mmg xtenang..aku dh imagine mcm2...mak dgn abah aku asyik kol..air mata ku hanya tuhan yg tau...tp aku kesal insan yg aku harapkan ad bersamaku xda..aku harapkan semangat itu namun tiada...aku akn igt bnda 2...xpe..aku phm dia BUSY dgn kje nya...pg 2 aku pg hospital..aku of semua handphone..aku dh bertawakal..pe2 jd bia aku yg tau....dtg je kt bilik 2 doktor dh sambut aku dgn mke fresh2 awl pg...aku cbe ramal pe yg doktor akn ckp tp semua xdpt..jantung aku mmg xberhenti berdegup kencang..pjg lebar doktor 2 ckp..akhirnya aku disahkan positif GASTRITIS...Aku bersyukur aku lps dr segala2 nya...mgkin tuhan bg aku peluang..doktor ckp aku kne jge btul2 pemakanan kerana gasritis ni klu x dijaga akan jd kolon atau kanser usus...aku bersyukur...2 bulan aku berdoa....tp hari 2 aku mmg kecewa...die xde kt sisi aku...aku redha....

Wednesday, October 17, 2012

HIDUP DAN MATI

20 Oktober 2012...tarikh 2 akn mnjadi penentu bg aku...aku slalu menangis sbb tarikh 2...aku redha..pe2 pon yg berlaku aku hrp aku dpt trima...xkan spe tau....bia jd rahsia aku....aku harap dan berdoa tuhan bg aku peluang kedua..bnyk bnda aku xbuktikan lg......Ya ALLAH,,,kuatkan aku....

SABAR

Aku perlu sabar...aku bersabar dgn setiap tindakan org terhadap aku..aku nk fokus sihat dulu...hidup ni mmg mencabar..org yg kita plg syg pn sggup hina kita..xpe...aku yakin dgn perancangan tuhan....mgkin suatu hari nnti kesedaran 2 akn ada.....

HATI AWK SUCI

Aku plih die bkn sbb kecantkan atau fizikal nya..ttp aku jatuh hati dgn HATI yg die miliki....die comel ble gelak..slalu ckp die xcanti..tp aku slalu ckp aku plih die bkn sbb 2..die slalu ckp aku tau ckp je..hmm..awk,,sy jatuh hati dkt awk pn mcm kurniaan tuhan..sy suka awk sbb pandangan pertama..sy igt lg 1st register kt u..sy dh terdetik dh mgkin awk jodoh sy..tp bnde 2 berlaku lps kte training masum...awk,,HATI awk mmg suci..awk sentiasa phm sy...slalu tenangkan sy..slalu sbr dgn sy...awk je yg tau pilihan sy..cme sy xske ble awk tension..msti xjd pe2...awk mmg unik..klu la umur sy pjg sy xkan lpaskan awk...sy syg awk....klu awk tau sy bnyk mslh sy xkn jd mcm ni...sy nk awk cpt2 jd milik sy yg sah.....semoga doa sy diberkati..Ya ALLAH,,ko peliharakanlah NUR KHAIRUNNISA dgn baik..ko peliharakanlah beliau dr azab mu..awk,,klu umur sy pjg sy nk awk jd makmum sy.....sy nk bwk maruah awk ke tempat yg pling tinggi...sy nk hbngn ni diredhai..klu umur sy pjg sy akn ajar awk berenang..2 janji sy dr dulu....

MASA

awk,,sy akn sbr menunggu..biarla masa mnjadi saksi....

Tuesday, October 16, 2012

BUAT KAUM HAWA...

Untuk kaum hawa diluar sana

Bf - sayang
Gf - eh ape ni.?jangan panggil aku sayang lah
Bf - kenape niey?
Gf - perkenalkan,my boyfriend 'Adam'
Bf - tapi aku ni sape bagi kau.?dia kan kawan baik membe kau 'Aida'
Gf - dia jage aku dgn baik,ape aku nak semua dapat,Tapi kau satu pun xdapat
Bf - habis hujan-2 kau suruh aku dtg rumah kau,aku sanggup pergy,aku DEMAM,kau suruh aku pergy belikan makanan,aku

sanggup pergi,walaupun aku rasa mcm nak MATI,time duit aku untuk makan seminggu,kau mintak aku belikan baju,aku belikan sebab aku nak jadi yang terbaik untuk kau,aku sanggup tahan lapar.
Gf - sape suruh kau buat mcm tu..Aku tak sayang kau,skarang hati aku untuk 'Adam'
Bf - okey sayang..! Itu yang terbaik untuk kau.,Aku takkan benci kau,sebab dalam hati aku cuma untuk kau..Mungkin bila kau dah menyesal masa tu aku tak akan ada di dunia ni lagi..Mungkin aku dah pergi jauh..Aku dah cuba jadi yang terbaik untuk kau,aku balik dulu,bye Salam
Gf - Komsalam

2 minggu kemudian
CALLING.........
Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi..
Pergi rumah Bf tak ada
Tanya orang sebelah tak tau

Kawan Bf - weyh kau tak tahu ke dah seminggu lebih dia pergy..Dia meninggal seminggu lepas putus dgn kau.Dia meninggal time pegy beli cincin yang kau nak 2..Dia sakit APENDIKS,,sakitnya dah teruk dan tak dapat bertahan lagi
Gf - terkedu dan menangis penyesalan
Kawan Bf - ni cincin untuk kau dan sepucuk surat

SURAT
AWAK AMBIKLAH CINCIN PEMBERIAN SAYA YANG TAK SEBERAPA NIEY,AWAK DAH LAMA NAKKAN,MAAF SAYA BARU BAGI SEKARANG,SEBAB SAYA TAK BERKEMAMPUAN,SAYA HARAP AWAK BAHAGIA,SAYA TAK BENCI AWAK...SAYANG AWAK :-)
Gf - awak maafkan saya

PENGAJARAN - HARGAI LAH ORANG YANG SAYANG KITA SEBELUM TERLAMBAT

HARAPAN

WAHYU ANISA...WAHYU AYUNI...WAHYU AEMAN...die yg plih....miss u mama

Monday, October 15, 2012

PANGET

Awk,,pe pn yg terjadi awk tau penghujungnya..xkan berubah...2 janji sy....sy cinta awk smpai mati

PENIPUAN

aku xperlu tlis2 pjg2..pe yg aku dpt ckp kt cni..aku mmg down gler....aku nk tnye,,pe korang akn rse ble korang dpt tau hal sbnr dr org lain berbanding dgn org yg anda percaya.......tuhan,,tlg jge dia.....

UJIAN PERTAMA

Hari ni merupakan hari yg aku plng tkutkan...mnggu lps aku dpt pggilan dr hospital britau result ujian utk darah dan sel akn kuar arini atau esok..smlman aku xtdo sbb pkir bnda ni...aku berdoa agar tuhan tunjukkan kekuasaannya...smlm aku dh wat keputusan xkan mlyn spe2 lg..biarla aku berjuang seorng...aku hampir terlupa yg aku ada ALLAH...org sekeliling kita hanya pndai berckp dan berlakon..xpe,,aku phm..aku bkn spe2 pon....hari ni aku amik cuti stgh hari lg...aku xtau bos aku akn ckp pe..skrg aku dgn sudi dibuang kerja...2 bulan aku snyp...2 bulan jgk aku disumpah,,dicaci...aku sbr...biar mereka tahu satu hari nanti....pg2 aku kua rmh..aku nk pg breakfast..biarlah org tgk aku nmpk tenang dgn kaki msh membesar...dlm hati spe tau...aku trus pg ke bahagian lab ambik giliran...mmg sdh...terpkir kt smua org...tbe je giliran aku mcm2 doa aku bce..hati tuhan je tau...last skali kakak 2 ckp srh aku jmpe doktor..result kt doktor...aku jmpe trus doktor...arini result sel aku kuar...mcm 2 doktor ckp...aku dpt tgkap ckit je....die ckp sel aku ada helicobacter pylori..die srh aku ready..mgkin akan kne kolondan suspek gastritis.....bnda 2 xpasti..yg akn wat kepastian ujian kedua dan ketiga aku 20 hb t...esok aku akn tggu result darah aku..arini ak mmg dh xde mood..aku mnangis dpn doktor 2...aku xmsj spe2 lg...aku harap tuhan bg aku pluang kedua...aku ada janji lg dgn ibu bapa aku,,kawan2 ku..yg aku plng sdh aku ada bnyk janji dgn panget ku....Ya Allah...kuatkan aku...

Saturday, October 13, 2012

IKHLAS DARIKU

Khas utk PANGET


Mungkin aku yang salah
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Hanya untuk diriku
Mungkin aku yang salah tak menjagamu

Memang aku tak mampu
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Selalu untuk diriku
Memang aku yang salah buatmu terluka

Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi

Kini kau telah terluka kau tak ingin lagi
Mencintaiku kerna ku menyakitimu
Kini kau bukan untuk diriku lagi

Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi

Thursday, October 11, 2012

MISS YOU

sy rindu sgt kt awak

Wednesday, October 10, 2012

RINDU

PANGET...rindu sgt kt awk....

MATA

Ma,,rindu kt mata mama..sbb mata ni la pa wat kputusan nekad akn pilih mama sbg permaisuri pa...pa janji pa akn jd imam utk ma klu umur pa pjg....

GEREK CINTA PANGET

nama 2 mmg bunyi pelik..nama 2 akn wat org angkat kening wat muka pelik..tp nama 2 la yg buat hidup aku sempurna...PANGET..mle2 aku gne nme 2 tahun 2008 lps blik dr Sabah...kwn2 aku pn tnye spe PANGET..nme 2 ada sejarah sgt bg aku...PANGET bermaksud kekasih hati dlm bhasa Filipina..aku dpt 2 ble aku pg borak dgn srg yg jual mutiara kt pasar filipin...die yg suggest aku bli smthing utk kekasih...aku tnye la kekasih dlm bhsa dia..die trus jwb PANGET...aku trus gne nme 2 utk org yg aku pling syg.....GEREK plk 2 adlh bhasa ibunda aku..GEREK dlm bhsa Sarawak bermaksud kekasih jgk..so aku combine nme 2 utk nme KHAS kami.....aku trlalu syg die..klu la die tau cmne aku cinta die..hmm...aku harap dia bahagia..aku rindu sgt muka die yg blur...aku xpduli org ckp pe psl die asalkan aku knl die...MA,,pa syg MAMA

AKU

lagu ini memang kne dgn situasi aku skrg....stiap kali aku dgr aku akn tersentuh sgt2..

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

AKU RINDU DIA

Skrg mcm dh xckup mse bg aku nk bjuang...tmbh2 lg skrg situasi dh jd lain...dulu aku mmg mgaku aku mmg amik mudah..bkn pe,,aku wat cm2 sbb aku yakin dia mmg satu...tp skrg aku trasa sgt bla sbnrnya tindakan aku yg mnyebabkan org lain trasa...dulu aku ske uji die dgn pelbagai ujian..kdg2 aku bg ujian yg mlampau..aku wat cm2 bkn pe..sbb aku nk uji tahap die mcm mne...aku igt lg wk2 aku praktikal dulu..aku sngaja xnk lyn die sbb aku nk tgk die ok ke x?aku xsgka plk die down sbb aku..tp dlm ak wat ujian tersebut aku ada plan aku sndiri..aku dh sdiakan spy agar aku tahu tahap aku xmlampau sgt...aku sngaja wat die kol aku bnyk kali...xlyn msj die...tp dh ckup aku rse aku akn crik die..aku akan mrayu..aku tau die mmg syg aku...aku xdpt tgk de menangis..bg aku die suci sgt...ble aku tgk mte die aku jd sayu sgt..aku sdr die mmg rapuh,,tindakannya kdg2 xbrpikir pjg,,rajuknya mcm bdk2..manja mmg slalu..aku mmg rindu saat 2..tp skrg smua dh berubah...skrg masa tuhan nk tunjuk bahawa aku mmg bslh..die dh jd lain..hati die dh bkn pada aku...janji hanya tggal janji..skrg aku mmg kecewa sgt...aku bgai hlg punca...aku merayu,,menangis dan nk sgt dgr suara die 24 jam..skrg pe yg akn aku dgr "JAP2"..."BUSY2 ADA KEJE".."KOL MLM TI"...word 2 dh jd rutin bg die klu tgk nme aku kuar dr skrin hp...hmm,,aku sdr smua slh aku..aku kdg2 rimas dgn word 2 smpai aku tengking n marah die...skrg smua dh xde...skrg situasi dh berbeza..die makin jauh mninggal aku..die dh ada hdup yg baru...aku trasa sgt..aku rindu dia sgt2...aku rindu nk dgr lwk bodoh die...dgr die crita mslh die..dgr die nyanyi...skrg aku cme tempat utk dgr keluhan,,hinaan,,cacian...aku jd down..mgkin ni smua salah aku..aku terlampau rindukan die..tuhan,,ko lembutkanlah hati die....permudahkanlah perjalanan kami menuju jalan yg halal....aku yakin kami satu....walaupun die sdh lain tp aku yakin dlm hatinya ada sedikit ruang utk aku.....aku rindukan SKEHYPEKERAK...GLOVENI...

AKU IKHLAS

                                                          Jgn persoalkan tindakan ku..

PENGORBANAN

Sempena bulan haji ni aku nk bercerita sikit ttg pengorbanan..pengorbanan 2 luas btl aspek klu nk cter...pe yg aku nk cters skrg ialah ttg pengorbanan dgn masa dpn...hmm,,mgkin agak plik klu org xphm tp lantakla..aku je yg phm...sbnrnya dlm hidup aku word berkorban 2 mmg dh biasa sgt...dh bnyk sgt org berkorban utk aku..klu nk cter keluarga aku mmg xdpt nk cter...die org ttp jd agenda utama aku...tp skrg aku yg mrasa perlu membuat pengorbanan...aku rasa dh smpai mse aku wat pengorban dgn mse dpn aku...aku harap pe yg aku korbankan ini dpt membantu utk kehidupan org yg memerlukan sgt bnda 2....jgn pduli pe org ckp tp wat je seikhlas hati...bnda 2 bkn milik kte tp milik tuhan..tuhan bg kte jge...aku harap mereka yg dpt bnda 2 akn selamat dan doakanlah aku selamat..amin..

BAGI AKU MASA

ASSALAMUALAIKUM....semasa aku menulis post ni jiwa aku mmg xtenteram...aku jadi serabut...aku mmg dh xkuat...mcm2 bermain kt fikiran aku nih..hmm,,xpela...aku lpe aku skrg mmg dh jauh menyimpang..aku lpe dgn pencipta...aku leka....skrg aku dh xmcm dulu....aku slalu lmh2 badan..nk cte psl kehidupan seharian mmg aku dh out...aku dh main lg sukan2 kesukaan aku..aku jd cpt letih..soal peribadi??hmm,,lg la wat aku kusut...yg ada skrg keluarga aku je...btl kte org ble kte ssh sorang pn xde...yg pling mnyakitkan hati org yg plng kita syg pn dh lyn kte mcm anjing...xpe..aku msh bersabar....aku mmg lgsung dh hlg cool...aku dh xmcm dulu..aku harap aku dibg masa yg panjang..aku tau mcm mustahil tp ble keputusan 2 aku dh tau aku akn mengorak langkah..sekarang aku nk fokus kt  diri aku sendiri..walaupun hati aku xdp lari dr segala2nya tp aku berdoa tuhan bg aku jalan....

RENUNGAN AJAL

MATI...sapa yg xkan mati...cpt atau lmbt je...hmm,,bg aku takut utk mninggalkan smua org 2 mmg ada...aku x ready lg mnuju ke alam tersebut...namun aku kne alami jgk...mcm2 aku pkirkan...dosa,,keluarga,,panget dan mcm2 lg....Ya Allah,,perkuatkanlah diriku....aku ada bnyk lg hajat yg blum aku buat....hmm...AL FATIHAH

YA ALLAH

YA ALLAH..terima kasih kerana terus bersamaku bila tiada siapa untuk aku mengadu