Saturday, August 28, 2010

CHINTA SEDIH

C.I.N.T.A...dgr je best kan...tp dlm cinta bnyk suka-duka...korang pcye x???pcye ke x lantak la...bg aku cinta merupakan titik permulaan kehidupan manusia...percaya ke???lantak la korang pcyer ke x???hahaha..bkn ni yg aku nk smpaikan...aku nk britau aku tgh dlm mood yg xbest...aku suka no 27...hdup aku bnyk berkaitan dgn 27...tp no ni jgk yg wat aku kecewa...hmm...aku rse dh mkin jauh aku mrepek nih...aku pon xtau pe kaitan 27 dgn entry nih...yg pnting CINTA itu love...hahahaha
* ngah serabut dgn diri....bnyk kje yg nk disiapkan tp xsiap2...siap je kje dtg kje lain...kje,,knpe ko kjekan aku...

LOVE IS CINTA

CINTA tidak pernah meminta,ia sentiasa memberi,CINTA membawa penderitaan tetapi tidak pernah berdendam,tak pernah membalas dendam.Dimana ada CINTA disitu ada kehidupan manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan,dua tangan untuk memegang,dua telinga untuk mendengar,dua mata untuk melihat,tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati kepada kita? Ini kerana tuhan telah memberi sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.Itulah namanya CINTA.............

CINTA sejati adalah ketika dia menCINTAi orang lain,dan kamu masih mampu tersenyum,sambil berkata: aku turut bahagia untukmu....

Jika kita menCINTAi seseorang kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tiada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan jika kamu masih mahu mencuba.Jangan sesekali menyerah jika kamu merasa sanggup.Jangan sesekali mengatakan kamu tidak menCINTAinya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Perasaan CINTA itu dimulai dari mata,sedangkan rasa suka dimulai dari telinga.Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang cukup dengan menutup telinga.Tapi apabila kamu cuba menutup matamu daripada orang yang kamu CINTAi,CINTA itu terus berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Jangan simpan kata-kata CINTA pada orang tersayang sehingga dia meninggal dunia,lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata CINTA itu pada pusaranya.SEbaliknya ucapkan kata-kata CINTA yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayat.

CINTA datang kepada orang yang masih ada harapan walaupun mereka telah dikecewakan.Kepada mereka yang masih percaya walaupun mereka masih dikhianati.Kepada mereka yang masih ingin menCINTAi, walaupun mereka telah dikhianati sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan semula kepercayaan.

Sungguh menyakitkan menCINTAi seseorang yang tidak menCINTAi dirimu,tetapi lebih menyakitkan apabila menCINTAi seseorang dan kamu tidak pernah menyatakan perasaan CINTAmu kepadanya.

Seandainya kamu ingin menCINTAi atau memiliki hati seorang gadis,ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.Kadangkala kamu mencium harum mawar itu tetapi kadang-kadang bisa duri itu menusuk jari.

Kaum lelaki sering mempersoalkan kelemahan wanita kerana sering mengalirkan airmata.Tetapi segagah-gagah dan perwiranya lelaki,sedarlah bahawa suatu hari nanti mereka juga akan mengalirkan airmata syahdu kerana satu perkara kecil iaitu kerana CINTA.Alangkah misterinya CINTA seorang perempuan yang dianggap lemah sehingga mengalirkan airmata seorang wira!!! Aneh...tetapi itulah hakikatnya.

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang,99 disimpin disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang menCINTAi mu sepenuh hati sehinggalah kamu kehilangannya.Ketika itu tiada lagi sesalan kerana perginya tanpa berpatah balik.

CINTAi lah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.Kisah silam tidak perlu diungkit lagi kiranya kamu benar menCINTAinya setulus hati.

Kata-kata CINTA yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga,manakala kata-kata CINTA yang lahir dari hati yang ikhlas mampu mengubati segala duka dihati orang yang mendengarnya.

Kamu tidak tahu bila kamu akan jatuh CINTA,namun apabila sampainya saatnya itu,raihlah dengan kedua belah tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Satu-satunya cara untuk kita memperolehi kasih sayang adalah jangan menuntut agar kita diCINTAi,tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

CINTA bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi CINTA adalah anugerah tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menila kesuciannya.

BerCINTA memang mudah,untuk diCINTAi juga memang mudah.Tapi untuk diCINTAi oleh orang yang kita benar-benar CINTAi itulah memang sukar diperolehi.

"Aku menCINTAi mu",sukarkah untuk dilafazkan?????

Usah diratapi perpisahan dan kegagalan berCINTA kerana hakikatnya jodoh itu bukan di tangan manusia. Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu dan atas limpahan kasihNYA juga kau dan dia dipisahkan bersama hikmah yang tersembunyi.Pernahkah kau terfikir kebesaranNYA???

BerCINTA lah dengan pelajaran,berTUNANGlah dengan mengulangkaji,berKAHWINlah dengan peperiksaan,dan berBULAN MADU lah dengan kejayaan.

CINTA tidak mempunyai undang-undang.

CINTA pandang pertama adalah CINTA yang akan kekal abadi.

CINTA lebih tua daripada alam ini kerana alam ini diciptakan atas dasar CINTA.

Yang termanis daripada yang manis di dunia ini adalah pujian kekasih yang terlontar daripada rasa CINTAnya.........

KRONOLOGI CINTA

Untuk yang sedang bercinta


Adakah anda bahagia bersama dia? Jika ya maka teruskanlah hubungan anda dan kekalkan kebahagiaan itu. Atau adakah hari-hari yang anda lalui bersama dia dipenuhi dengan tangisan? Jika ya maka tinggalkanlah cinta itu sebab cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati. Sedarlah… jika cinta anda sekarang hanya mengundang air mata ia bakal berterusan jika anda berkahwin dengan dia sekali pun. Jangan mengharapkan si dia akan berubah setelah berkahwin. Hakikatnya ramai yang masih dengan perangai lama walaupun setelah berkahwin dan ramai juga yang menjadi semakin teruk setelah berkahwin.

Untuk yang masih mencari



Pastikan bila anda jatuh cinta anda tidak hanya bertepuk sebelah tangan agar anda tidak merana menanti cinta yang tidak akan kesampaian. Usahlah terlalu memuja dan mengejar cinta jika si dia terang-terangan menolak kerana jika akhirnya si dia menerima kamu, hanyalah semata-mata kerana dia sudah penat untuk melarikan diri dan bukanlah kerana rela atau cinta sejati. Cinta sepatutnya membahagiakan bukan membuat kita merana.

Untuk yang telah pun jatuh cinta



Terimalah cinta itu dengan hati yang lapang dan nikmatilah cinta itu sementara ia masih ada.

*all image taken from Stickgal blog. credits for her.

POWER OF LOVE

ni entry seterusnya untuk musim bunga dlm hati hahaha......
“Cinta itu kuasa yang luar biasa kerana mampu membuat seseorang melakukan sesuatu yang tidak terfikir oleh akal. Qois mati mendakap nisan Laila, Sappo dalam dongengan Yunani sanggup terjun dari puncak karang yang tinggi kerana berat menanggung rindu dan cinta, Rama sanggup berkorban apa saja demi Sita, Shah Jehan membina Taj Mahal sebagai bukti cinta kepada isterinya, kisah Laila dan Majnun serta Romeo dan Juliet membuktikannya.”

**power xkuasa cinta???hahaha..rosak aku nih

Thursday, August 26, 2010

EDISI CHENTA VERSION 2.1

hahaha...lme gler xpost bab2 cintan nih....hahaha...trase nk lyn jiwang plk....dgn rasminya minggu nih minggu DALAM HATI ADA TAMAN!!!!!
ni aku nk mlekan entry pertama aku dgn sdikit nasihat dlm bab jiwang menjiwang nih...hahaha..

Jika kamu memancing ikan.... setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu.... janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.... kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang... setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.... janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.... kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....

KAWAN...SAHABAT...TEMAN

aku rse aku manusia yg pling bertuah kt dunia ni...dr dlu lg aku slalu dpt kwn yg sama kple dgn aku...bkn nk brlagak tp mmg aku brsyukur sgt...wlaupun kdg2 sesetengah KAWAN2 aku mmg jnis aku yg xbpe nk ske tp aku ttp anggap die kwn aku...aku dh sumpah "SEKALI KAWAN SELAMANYA AKAN BERKAWAN"...aku dh anggap kwn2 aku ni mcm anggota badan aku...die org ade wk2 aku ssh(wlaupun bkn smua),,die org hepikan aku dan sntiasa ada wk2 zaman2 muda remaja aku ni...kwn2 aku ni aku dh gelar GENG KIPAS SSH MATI aku..kre KAMCENG la...huhu..ok2...aku nk smpaikan sdikit pesanan IMAM SYAFIEE berkaitan dgn mencari sahabat...jom,,,renung2kanlah...

TEMAN ketawa memang mudah dicari, tetapi teman menangis tiada siapa yang sudi.Memang benar sukar mencari erti persahabatan sejati. Hanya mereka yang benar-benar bersahabat dengan hati tulus dan ikhlas dapat mencari erti persahabatan tulen.Dalam hal ini, Imam al-Syafie ada memberikan nasihat dalam soal persahabatan.Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku.Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati.Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam keadaan suka atau duka. Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya.Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang. Semakin ramai aku peroleh sahabat, aku semakin percaya diri.Mencari sahabat pada waktu susah.Belum pernah kutemukan di dunia ini seorang sahabat yang setia dalam duka.Pada hal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka.Jika suka melanda, aku sering bertanya: "Siapakah yang sudi menjadi sahabatku?"Pada waktu aku senang, sudah biasa ramai yang akan iri hati, namun apabila giliran aku susah mereka pun bertepuk tangan.Pasang surut persahabatan.Aku dapat bergaul secara bebas dengan orang lain ketika nasibku sedang baik.Namun, ketika musibah menimpaku, kudapatkan mereka tidak ubahnya roda zaman yang tidak mahu bersahabat dengan keadaan.Jika aku menjauhkan diri daripada mereka, mereka mencemuh dan jika aku sakit, tidak seorang pun yang menjengukku.Jika hidupku berlumur kebahagiaan, banyak orang iri hati, jika hidupku berselimut derita mereka bersorak sorai.Mengasingkan diri lebih baik daripada bergaul dengan orang jahat.Apabila tidak ketemu sahabat yang takwa, lebih baik aku hidup menyendiri daripada aku harus bergaul dengan orang jahat.



**Kepada sesiapa yang nak jadi sahabat saya, dipersilakan.... Tapi janji,sahabat di kala susah dan senang...Insya-Allah..



CHITERIA PUASA

SELAMAT BERPUASA KPD GENG KIPAS SSH MATI SEMUA!!!!!!
-dh nk hbis dh posa taun nih..pjam celik dh nk smpai ke penghujung bln mulia nih...pas2 smpai plak bulan yg org pling tggu...pe lg...RAYA la....aku nk kongsi ckit kisah aku brposa kt tmpat aku mnuntut ilmu ni....mcm2 ada.....hahaha

bangun sahur

hehe..ni mmg part aku plng xsker....part bgun sahur ni aku dgn roomate aku dh sepakat xbgun...klu sdar dr tdo pun buat2 xsedar...he2..aku mmg xsker wk2 tdo aku dikacau...tp aku brsyukur aku brkwn dgn kwn2 yg mmg sme spesis dgn aku....lme2 lapo plk rse xsahur...effect die yg pling kuat ble wk2 tgh hari 2..perghh..sentap kt perut 2 len mcm ckit rse....ahernya kte org spakat sahur..ni satu g mslh yg kne dihadapi...spe nk msk????aku????hahaha...mcm2 pngalaman msk spnjg sahur ni...ade mkn mknan sdap,,,xsdap,,yg wat2 telan wlaupun xleh n yg pling misteri ble jmpe haiwan bernama LALAT dlm mknan..damn!!!!..aku fobia...tp bnde ni mmg akn aku ingat smpai ble2...



MERCUN
yg ni aku ske ckit nk cter ckit...aku dh anggap bnde ni dh mcm budaya dh...xde bnde ni mcm kurang jer...xtau la pndapat org len ...tp aku mmg dr kcik hdup dgn bnde nih....spnjang posa ni,,,bnde ni yg wat kecoh kt tmpt ni...mle2 bengang jgk tgok dak2 ni men xkira wk2...smpai wk2 tdo pun die org bedal...tp xsmua bnde 2 bg ksan negatif sje...yg positifnyer bg aku bnyi ni la yg kjutkan aku sahur...tq kpd pemain mercun yg hebat...dan sbb mercun ni jgk la brlaku kontroversi kt tmpat aku dgn kdai mkn sblh tmpt aku blaja...kte org men perang mercun dgn kdai sblah...best gler dgn kekecohan nih...smpai polis dtg serbu....polis dtg jer smua hlng...mmg pantas...ni yg wat aku respect dgn PEJUANG2 brani mati nih...mmg lwk....pg2 dgr riuh rendah ni mmg wat aku hepi...aku akn ingat kngan ni smpai ble2...

AKU?????
bg aku plk....posa taun nih mmg bnyk tol dugaan....mcm2...tp best gak...enjoy jgk hdup aku di buatnyer....hdup kelam-kabut wat aku tau erti sbnr perjuangan...bnyk tol dugaan smpai aku rse mmg xleh sabar...hmm..lumrah manusia bkn smua perfect...slh seorngnyer aku la..hahaha...aku hrap ramadhan ni bg kerahmatan kpd aku dan smua umat ISLAM yg berjuang dlm bln nih....xde pe yg pnting slain melihat dri sndiri bahagia dan dirahmati dlm hidup...amin....





Wednesday, August 25, 2010

BUSY..


hmm...xpyh bnyk ckp..skrg mmg busy...curik2 mengarang kt cni...

Wednesday, August 18, 2010

AKU ADALAH AKU

haha....jgn pkir sy trlalu series....jgn sesekali percaya dgn mimik mke sy...sy org yg pndai wat mimik mke...kan dh ckp...jgn cpt sgt judge org..kan dh nyesal xknl sy awl2...sy ni mcm pisang panas...hahaha...laku dan HOT!!!.TUHAN dh ciptakan manusia ni pelbagai ragam...ade yg mke bkn men baik tp sbnrnye hampeh...sy mmg jahat dan xske dianggap baik...sbb pe..klu awk dh anggap sy jahat dan tbe2 sy buat baik awk msti terkejut...sebaliknya plk klu org yg dianggap baik tp tbe2 wat jahat msti lg org terkejut..hahaha..nmpk xpermainan die kt si2...jgn la brlakon kt dunia ALLAH ni..jd dri sndir..jgn berubah sbb kepentingan tertentu tnpa berpegang pd jln2 kebenaran...klu korang berlakon lme2 pch lubang jgk..bkn nk srh jd jahat tp jd la dri sndiri asal tahu batas2 agama dan adat...pak cik ni ckp2 jgk tp klu pak cik wat slh tlglah tegur sbb klu awk tegur sy tau awk syg sy..hahaha....

* haha...sy bkn spt yg awk pikir......

TRIBUTE 2 TOK GURU NIK AZIZ


ni aku anggap mcm otai la...die mmg tegas org nyer...(jgn pkir sbb politik plk)aku ske die sbb die ulama' yg lantang bersuara..mle2 aku dtg kt KELANTAN ni dlu aku dh berazam nk brsalam dgn die...die mmg POJAAN HATIKU!!!mmg beliau dianggap sbg pembangkang yg degil dlm politik tp dlm agama aku mmg respect die...smpai org besi malaysia (TUN MAHATHIR) pun pning sbb kritikan beliau yg pedas...aku dh dkt 3 tahun duk kt KELANTAN...tp msh xsalam die lg...ya ALLAH,,ko makbulkan lah cita2ku ni...beliau mmg pujaan hati terutama rakyat KELANTAN dan juga penyokong kuat HIJAU(phm2 sndiri la)...ya ALLAH,ko rahmatilah perjuangana beliau dlm menegakkan kebenaran dlm ISLAM!!!!

*woit,,jgn pikir aku sokong hijau...aku atas pagar...UNDI ADLH RAHSIA!!!!

MIMPI BERHANTU!!!!

ni pngalaman yg plng best dlm hdup aku....aku xleh imagine klau la bnde ni btol2 brlaku...ya ALLAH...mntak jauh....xde mimpi lain ke???cmne plk dpt mimpi BEST cmni....Nk mudahkan cter meh aku visualkan...



* AKU XNK DILAKNAT TUHAN...SY BKN GAY!!XNK MIMPI INI LAGI..BLH BRAMBUS!!!

CHERITARIA WAKTU SAHUR


*sumpah aku xmkn lg..pak cik,,,tq sbb jual makanan yg berKHASIAT!!!

SAYA SUKA KEAMANAN

*xpyh bnyk ckp...life in harmony....JANGAN BERMAIN API!!!!