Sunday, March 28, 2010

LEMAK MANIS...

Korang pnh dgr x lagu rakyat...hmm,,,sah2 xpnh...mgkin ade yg dgr tp xamik kisah....bkn nk cter ape pon..just nk kongsi pngalaman aku...dlm minggu ni td,,,DR SYED mntk bantuan aku main gendang tuk persembahan malam gema puisi...sah2 aku tolak...aku bg mcm2 alasan...tp ble die offer aku dgn duit aku trus nk...ha2...(nmpak x permainan aku cmner)...aku dgn kwn aku g la training...kte org training 4 ari je...mmg muntah dgr lagu rakyat n tradisional tiap2 ari...tp aku tahan gak sbb nk dpt duit...smpai je mlm persembahan ade ceramah ttg lagu tradisional dan lagu rakyat...aku dgr je penceramah 2 bg ceramah...aku tertarik ble die kte die dh bwk lagu rakyat negara kta ni kat sluruh dunia...satu g yg wat aku teruja ble die kte org luar lg menghargai muzik ini...ble die ckp cm2 aku mle tercabar...mlm 2 aku xtau yg DR SYED bwk bks ank murid die dr PAHANG nyanyi skali...aku dh gelabah dah tkut plan yg dirancang lari...tp ble die nyanyi aku jd seronok...sore sdap giler...tmbh plk penonton mlm 2 ramai...blh nyanyi sme2 plk 2..mmg naik syeikh....aku mle phm lgu ni mmg perlukan pembelaan...mslhnya spe nk BELA?????jwpnnya aku la...aku dh mle minat lgu mcm ni...siap britau DR SYED g klu ader show pggil aku...aku men free jer...ha2...lgu rakyat mmg pnuh nasihat dan isi(ske sgt lagu lemak manis)...bak kte DR NORLI "warisan bukan sahaja masa lps yg diwaris tuk hari ini tetapi apa yg kita bina akan mnjd sejarah tuk masa dpn"


No comments:

Post a Comment