Sunday, March 28, 2010

XPDC ILMUKU


Finally aku mula berkarya...lme gak x berkarya....ha3..
aku nk start dgn aku pnye klas pnyer lawatan.(len mcm bnyi ayat)....ha3..klas aku ade lwtn ke KL dgn MELAKA..kte org wat lawatan sbb tmpt ni mmg berkaitan dgn subjek muzium dan galeri bwh didikan otai dan idola kami DATO ADI TAHA...
hmm...mle2 dgr DATO ADI nk wat lwtn kt muzium negara mmg aku pkir bnde ni mrepek..wtpe nk lwt kt situ...xkan sje2 dtg si2 nk tgok pameran..hmm...ikut je la kte otai..nk lwn die org tua..ha2( sori boss)..pg je kat muzium bru aku phm pe sbnr tujuan otai bwk kte org kt si2...kte org bkn sje tgok pameran tp siap tgo tmpt konservasi, msuk dlm stor koleksi dan banyak lg..bkn smua leh msuk tmpt mcm 2...nsib bek DATO ADI ni bks pengarah muzium Malaysia...sng jer nk mntk pe2...bnyk btol ilmu yg aku dpt...dr segi cara setting pameran, pemuliharaan, konservasi dan keselamatan..bnde ni mmg xkan dpt kt kls kecuali kte praktikkan sndiri...tq 2 DATO ADI TAHA...u choose a wright place...pas2 kte org pg MELAKA..satu beza MELAKA ni dgn negeri lain ialah negeri ni mrupakan negeri yg pling bnyk muzium..kte org siap diberi taklimat oleh pngarah muzium MELAKA ttg kesemua muzium yg ade di negeri 2...hari kte org mmg bertuah sbb muzium kt si2 ade wat pameran alat tuk hukuman pada zaman dahulu..mmg ngeri dan kejam.....PEACE NO WAR!!!!!ha2...pas2 kte org diajak pusing di kwsn A FAMOSA dan sbg nya...aku klau bab2 mcm ni mmg aku sker especially bab amik gmbr...aku hepi tol dgn lawatan ni...aku dh nmpk hala tuju aku...aku dh tgok pe tanggungjawab aku....spe aku tanpa budaya dan warisan(pinjam word DR SYED)ha2....AKU SAYANG WARISAN!!!!!!
Cara hukuman zaman dahulu

Pameran kat muzium negara


Kat MELAKA

No comments:

Post a Comment