Tuesday, January 12, 2010

BILA NAMA PENCIPTA MULA DIPERLEKEHKAN

Skrg gempak satu MALAYSIA dgn kes penggunaan kalimah "ALLAH" oleh gereja mahupun pihak2 tertentu...hmm...isu ni mmg sensitif especially for negara berbilang kaum mcm MALAYSIA ni...yg xske nye ble keganasan digunakan oleh pihak yg BODOH lg BANGANG....dlu wktu aku tdo kt sbuah hotel,,,aku pnh bce kitab BIBLE...dlm kitab tersebut mmg menggunakan perkataan "ALLAH" didalamnya...kt negara spt INDONESIA juga perkataan tersebut digunakan secara berleluasa oleh penganut agama KRISTIAN disana.bg aku mudah je...kte refer kpd perlembagaan....perkataan tersebut merupakan khas bg org ISLAM di MALAYSIA dan amat sensitif....bg aku mmg xslh jika penganut lain menggunakan perkataan tersebut utk mewakili TUHAN mereka tetapi tidak di negara ini...jd benarlah dlm agama ISLAM bahawa pencipta dan tuhan adalah ALLAH...so...the other religion pun agree kan?????mmg agam ISLAM bnr...bkn nk kte agama lain xbnr tp hakikatnya trplg kpd dri kte sndiri....satu lg yg wat aku bengang..selain 2 dlm hal ni SULTAN perlulah memainkan peranan pnting krana hal agama dan adat resam MELAYU dibawah kendalian dan kuasa baginda...jgnla kembali kpd zaman penjajah dahulu dimana SULTAN hanyalah boneka semata2....HILANG DAULAT SULTAN BERMAKNA HILANG MARUAH MELAYU!!!!!!!satu bnde lg yg wat aku bengang sgt ialah ade sesetengah pihak yg cbe mngambil ksempatan trhdp isu ini dengan menggunakan jln keganasan....die ingat negara ni ISRAEL....DAMN....aku ckup bnci mnusia mcm 2...kte kt negara ni ade cre sndiri....dimana semangat SATU MALAYSIA...atau itu skadar laungan SIMPATI ahli politik tertentu...TEPUK DADA, TANYA SELERA...

No comments:

Post a Comment