Sunday, January 24, 2010

LOVE...

Aku tertarik kat sbuah buku ttg falsfah wk2 aku g kat library td...mmg best sbb cte ttg CINTA....

CINTA LUAR BIASA

Cinta NABI kpd umatnya...
hingga pada hembusan nafas terakhir..
lidah baginda menuturkan kata tanpa henti...
UMMATI...UMMATI...UMMATI

Kisah cinta HADZALAH...
meninggalkan isteri di malam perkahwinan...
lantaran menyahut seruan jihad...
akhirnya syahid di medan perjuangan

Seteguh kasih Siti Khadijah..
tak pernah jemu memberi skongan..
rela mengorbankan segala kemewahan...
di saat RASULULLAH dipersendakan

kisah kesetiaan ABU BAKAR..
ksih seorang sahabat yg tiada bandingan..
sentiasa membenarkan...
apa sahaja kata RASULULLAH

Kisah ketabahan HAJAR..
ditinggalkan di tanah gersang bersama ISMAIL..
bukti kasih seorang ibu yg berlarian mencari air..
tatkala mendengar tangisan si anak kecil

cinta ASIAH,MASYITAH dan SUMAYYAH..
menggadaikan nyawa demi mempertahankan aqidah...
iman di dada tak sedikit goyah...
kerana yakin janji ILAHI

insan pilihan yg berada di atas jalanNYA..
betapa tulusnya kasih,teguhnya jiwa...
redha dan sabar menempuh ujian...
merekalah insan yg memahami erti kemanisan IMAN

hbis je bce aku trus terpikir...cinta aku stakat mne????aku phm x istilah CINTA....renung2kanlah...

No comments:

Post a Comment