Sunday, July 10, 2011

LELAKI VS WANITA


Entry ni aku wat khas tuk britau psl hati aku ni...isu ni slalu sgt dh aku dgr...klise je..mcm gampang...aku pon xtau knpe isu ni msti nk diangkat...xde isu len ke....hmmm,,tp ble situasi ni kne kt aku bru aku tau...memandangkan aku lelaki aku akn lbh cter lbh brat sblh ke arh LELAKI..korang ske ke x lantak la...lelaki ni spt asl TUHAN dh bg sifat semulajadi sbg khalifah,,pemimpin,,idola dan sebagainya la...dh nme pon pemimpin mstila kne ade sifat tegas,,keras,,krg lembut(wlu ade yg lmbut) dan EGO...ego???hmm,,,ego ni mmg ade bg setiap lelaki...dh xleh pertikaikan...oleh sbb i2 smua bnde kbnykan nye lelaki lbh gnekan kekerasan dan kewarasan tnpa kelembutan..hahaha...sbnr nye klu tgok bnyk kes lelaki blh je kompromi dgn makhluk HAWA ni tp ble bab maruah dan harga diri dipertikai,,korang kaum HAWA mmg silap bsr la.....bnyk kes yg wanita mcm mngecilkan kewibawaan lelaki tnpa die org sdr blh wat lelaki skit hati sgt2...trutama ble berkaitan emosi dan cinta....kdg2 kaum HAWA ni bkn sdr pon tp dh nme lelaki ni di anugerah TUHAN dgn keEGOan yg tinggi,,,korang nk ckp pe...nk mngalah,,,tolak-ansur????pg mampos dgn word 2..skali-skala blh la... dh bnyk kali ulg mmg ko lyk digelar BANGANG!!!!!!aku bkn nk kutuk tp nk nasihat...kdg2 perempuan xphm..aku sbg lelaki pon phm perempuan ni kdg2 EMOSI lbh....aku xla skng sgt bab2 ni..tp ble bnde 2 dh bnyk kali jd mmg aku pon panas....pendek kte pmikiran lelaki ni lbh radical...xpyh la krg nk pkir pe2.....dhla,,bosan cter ni..bek cter bnde len....kpd perempuan yg xpuas ati dgn entry aku ni..aku nk krg pg M*MP*S trus...sukati aku la...ni blog aku....

No comments:

Post a Comment