Thursday, November 1, 2012

INDAH

Aku mmg ske mlihat awek2 bertudung..sumpah aku mudah cair mlihat keindahan sebegitu..mgkin otak aku dh set bhwa wanita yg bertudung mmg mulia....tp hari ni satu bnda yg aku plng bnci berlaku.....awl pg td aku ditugaskan berjumpa dgn seorg pegawai dr slh satu jabatan yg berurusan dgn ofis aku...mle2 ble aku tgk nme aku dh ramal msti awek ni xpakai tudung...hmm,,nk wat cmne mmg yg mcm 2 yg aku slalu jmpe....tp ble die msuk je kt ofis perghhh,,,,BERTUDUNG.....pkai baju kurung wlupun moden.......bersemangat aku...tbe2 smngt...mmg berbeza dr org yg pnh aku deal....msuk2 die bg salam..lembut je......wangi ofis aku....berurusan dgn die jd skjap je sbb aku dh trpesona kot..hahha...xsmpi sjam die dh mntk dri..kjap plk urusan ni..klu dgn org aku xske lmbt plk rse mse ni....aku berdoa agr dpt berurusan lg dgn die..lmh lmbut je...mne tau jodoh..hmmmm..angan2 je la...bangga ble ad lg yg jge aurat dan teratur susun kata....ok,,,yg 2 bab positif..bia aku percptkan cter atau klimak cter ni...nk jdkan cter,,tgh ari td aku kua mkn dgn kawan aku..tmpat jauh ckit dr ofis...aku crik la pot pling sesuai duduk...dh order smua tbe2 mte aku ternampak figura yg mcm aku knl....mmg aku cam sgt mke 2....tp perwatakan berbeza.....rambut tebal je berwarna....yg pling wat aku suspen ada rokok kt celah jari die....baju kurung msh sme..tp tudung entah kemana...hmm,,,sah 2 awek td....1st word kluar dr mulut aku..DAMN!!!!!....bkn main aku puji rpe2 nye lakonan dunia...aku cbe bersangka baik..anggap kembar die ke...tp ble nk byr bil die sempat tegur aku..siap offer nk blanja plk 2...mntk maafla..aku wat xknl la....hmmm,,,,xpela..aku doa smoga die hentikan lakonan 2...harap2 die dpt hidayah....hmmm,,zaman ni semua org nk bertudung..syen....tp xtau bertudung kerana ALLAH atau fesyen....ada yg bertudung tp xjge adab...bnr kte HAMKA,,manusia didunia pelakon yg mencorak dunia sendiri....


No comments:

Post a Comment